Noutăți privind ordinul de plată multiplu electronic

Începand cu 21 aprile atât instituțiile publice cât și operatorii economici care prin natura activității au deschise conturi la Trezorerie, vor putea utliza plata online, prin intermediul ordinului de plata multiplu electronic, din conturile deschise la unitațile Trezoreriei Statului prin care își desfășoară activitatea. 

Noile prevederi se află în OMFP nr.1819/2020 și au fost publicate în Monitorul Oficial nr. 279 din data de 3 aprilie 2020.

Citește articolul

Noutăți privind ordinul de plată multiplu electronic

aprilie 10, 2020Dorina Damean

Începand cu 21 aprile atât instituțiile publice cât și operatorii economici care prin natura activității au deschise conturi la Trezorerie, vor putea utliza plata online, prin intermediul ordinului de plata multiplu electronic, din conturile deschise la unitațile Trezoreriei Statului prin care își desfășoară activitatea. 

Noile prevederi se află în OMFP nr.1819/2020 și au fost publicate în Monitorul Oficial nr. 279 din data de 3 aprilie 2020.

CITEȘTE MAI MULT

A fost aprobat program de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii

aprilie 5, 2020Renata Ban

În contextul noii crizei economice, s-a aprobat programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii care are ca obiectiv acordarea de facilităţi de către stat pentru creditele acordate de instituţiile de credit. Această reglementare a apărut în Monitorul Oficial publicat la data de 4 aprilie, prin OUG 42.

La ce anume se referă aceste facilităţi?

CITEȘTE MAI MULT

Din nou modificări la Legea 19/2020 privind acordarea de zile libere părinților pentru supravegherea copiilor

aprilie 4, 2020Florina Babau

Ultima zi de școală a adus o nouă ordonanță care modifică și completează Legea 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ (detalii despre prevederile anterioare găsiți aici). Este vorba despre Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 41, publicată în Monitorul Oficial numărul 282 din 03.04.2020.

Noile modificări vizează următoarele aspecte:

CITEȘTE MAI MULT

Ajutor de la Stat pentru liber profesioniștii afectați de criza coronavirus

martie 31, 2020Bianca Druc

OUG 32/2020 a adus și unele modificări privind plata indemnizației în cazul profesioniștilor, astfel cum sunt reglementați de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, care întrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, întrucat prevederile inițiale din OUG nr.30/2020, restrângeau foarte mult categoria de persoane care ar fi beneficiat în mod real de indemnizatie.

Pe scurt, redăm mai jos noile reglementări:

CITEȘTE MAI MULT

Cum aplicăm până la urmă șomajul tehnic?

martie 30, 2020Liliana Savin

Luni seară târziu, după lungi așteptări, a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență privind modificarea și completarea OUG nr. 30/2020  - cea care se referă la protecția pe care statul o va acorda salariaților pe perioada stării de urgență, în cazul suspendării contractelor individuale de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit.c) din Legea 53/2003 – Codul muncii. Mai pe scurt, vorbim despre Ordonața care reglementează șomajul tehnic pe perioada crizei SARS-Cov-2.

Așa cum ne doream, dar deja nu mai speram, Ordonanța vine în sprijinul tuturor salariaților afectați de răspândirea virusului SARS-Cov-2, eliminând diferențierea între salariații ai căror angajatori au fost determinați să închidă total sau parțial activitatea în baza deciziilor emise de autoritățile publice și cei care au fost afectați indirect de măsurile luate.

CITEȘTE MAI MULT

Bonificație de 5-10% pentru firmele care-și plătesc la timp impozitul pe profit/venit

martie 30, 2020Andreea Ilica

Conform unei Ordonanțe a Guvernului (OUG 33) publicate în această seară (30.03.2020) în Monitorul Oficial, firmele vor putea beneficia de bonificații în cazul în care își plătesc la timp impozitele.

Astfel, contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și plată, care-și plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I al anului 2020, respectiv pentru plata anticipată aferentă aceluiași trimestru, până la termenul scadent de 25 aprilie 2020 inclusiv, beneficiază de o bonificație de 5% sau 10%, calculatã asupra impozitului pe profit datorat. Microîntreprinderile beneficiază la rândul lor de această înlesnire, respectiv de o bonificație de 10%.

Redăm mai jos articolul: 

CITEȘTE MAI MULT

Ghid de supraviețuire pentru companii și angajați, în criza COVID-19. Întrebări și răspunsuri utile.

martie 24, 2020Adela Cristea

În ultimele zile am primit foarte multe întrebări cu privire la modul în care se aplică măsurile anti-criză în cadrul companiilor. 

Pentru a face față numărului mare de solicitări, dar și pentru că o mare parte din întrebări se repetă, schițăm aici o listă cu întrebări și răspunsuri rapide, grupate pe categorii, un mini-ghid de suport pentru companii și angajați, pentru a naviga mai ușor prin această perioadă dificilă. Considerați-l un kit de supraviețuire pentru business în perioada crizei. 

CITEȘTE MAI MULT

Șomajul tehnic – cum putem beneficia de noile facilități?

martie 23, 2020Florina Babau

În contextul crizei economice generate de răspândirea coronavirus (COVID-19), numeroase companii sunt nevoite să aplice măsuri de reducere a costurilor și restrângere a activității. În acest context Guvernul României a adoptat în 21 martie o Ordonanță de Urgență (OUG nr. 30/2020) pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale. Ordonanța aduce și câteva completări cu privire la suspendarea temporară a contractului individual de munca, din inițiativa angajatorului, cunoscută în limbajul comun ca „șomaj tehnic”.

Șomajul tehnic exista și până în prezent, fiind reglementat de Codul muncii care, la art. 53, conține prevederi privind întreruperea sau reducerea activității angajatorului:

CITEȘTE MAI MULT

Modificări la Legea 19/2020 privind acordarea de zile libere parinților pentru supravegherea copiilor

martie 22, 2020Liliana Savin

În Monitorul Oficial nr.230/21.03.2020 a fost publicată Hotărârea pentru aplicarea prevederilor Legii 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, hotărâre care aduce o serie de modificari și completări importante legii (detalii despre prevederile inițiale găsiți aici, iar despre primele completări aduse, găsiți aici). Astfel ultimele modificări vizează urmptoarele aspecte:

CITEȘTE MAI MULT

Dezinformare gravă din partea Ministrului Finanțelor și ANAF!

martie 20, 2020Adela Cristea

Din nefericire, în aceste zile oricum dificile, suntem victimele unei grave dezinformări din partea ANAF. 

În urmă cu câteva zile Ministrul Finanțelor, Florin Cîţu a anunțat printr-o postare publică, pe propria pagină de Facebook, câteva măsuri pe care le va lua pentru mediul de afaceri pentru combaterea efectelor crizei actuale. La foarte puțin timp după, ANAF a publicat pe propriul site un comunicat de presă oficial, cuprinzând aceleași măsuri. Îl găsiți pe site-ul ANAF, aici și totodată în imaginea atașată. Detalii despre respectivele prevederi găsiți și aici.

CITEȘTE MAI MULT

Ce este și cum se obține Certificatul de Situație de Urgență (CSU)?

martie 19, 2020Florina Babau

Potrivit unui proiect de hotărâre emis de Guvernul României care se află spre aprobare, pentru a beneficia de măsura adoptată de Guvern, prin care se vor suporta din bugetul asigurărilor de șomaj indemnizațiile de care beneficiază salariații ale căror contracte individuale de muncă se suspendă temporar din inițiativa angajatorului (potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, urmare a efectelor produse de virusul SARS-CoV-2), companiile necesită obținerea unui certificat de situații de urgență (CSU).

Modalitatea de solicitare a CSU

CITEȘTE MAI MULT

Șomajul tehnic – gura de oxigen pentru companiile afectate de criza pandemiei

martie 19, 2020Liliana Savin

Multe companii sunt sau vor fi curând puternic afectate de raspândirea coronavirusului SARS-CoV-2. Probabil unele companii vor fi în situația să adopte soluția somajului tehnic, care presupune întreruperea temporară a activității, adică suspendarea temporară a contractului de muncă, dar și plata a minim 75% din salariu de bază.

Măsura adoptată de guvern pentru atenuarea impactului asupra mediului privat este de a suporta din bugetul asigurarilor de șomaj indemnizația de care beneficiază salariații a căror contracte individuale de muncă sunt suspendate temporar din iniţiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2.

CITEȘTE MAI MULT

Măsuri economice adoptate de Guvern: Șomaj tehnic – până la 75% din salariul mediu, credite pentru IMM-uri, rambursări de TVA

martie 19, 2020Dorina Damean

Guvernul României a venit astăzi cu un pachet de măsuri pentru a atenua efectele negative ale crizei provocate de noul coronavirus.

Conform anunțului făcut de Premierul Ludovic Orban au fost luate acele măsuri considerate absolut necesare pentru susținerea angajaților și angajatorilor afectați de epidemia de coronavirus, cum ar fi: susținerea de către Guvern a costurilor cu șomajul tehnic al angajaţilor, în baza îndeplinirii unor condiții specifice, majorarea bugetului alocat pentru decontarea concediilor medicale, respectiv acordarea de credite pentru IMM-uri, pentru investiții și asigurarea capitalului de lucru.

Redăm mai jos principalele măsuri anunțate în  declarația de presa a Premierului Orban.

Măsuri în sprijinul companiilor

CITEȘTE MAI MULT

Cum se aplică prevederile Legii privind acordarea de zile libere suplimentare părinților?

martie 19, 2020Liliana Savin

Guvernul României a adoptat, prin Ordonanță de urgență, o serie de măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

Astfel, au fost aduse modificări și completări la Legea nr.19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, în sensul în care:

CITEȘTE MAI MULT

Proiect de amânare la plata taxelor și impozitelor

martie 18, 2020Renata Ban

Contextul actual, generat de epidemia de COVID19, crează deja numeroase dificultăți și provocări companiilor, prefigurând la orizont o nouă criză economică. Pentru a atenua efectele acestei crize, la Camera Deputaţilor a fost depus ieri un proiect de lege privind modificarea unor prevederi ale Codului fiscal, proiect care are ca scop modificarea termenelor de plată pentru o serie de taxe și impozite cu scandență în perioada următoare.

Astfel, impozitele și taxele vizate de proiectul de lege sunt:

CITEȘTE MAI MULT

Last informations from CNAS, regarding sick leave and quarantine allowance

martie 17, 2020Liliana Savin

L’ufficio stampa della Casa nazionale di assicurazione malattia ha pubblicato oggi sul sito ufficiale dell’imposizione, una serie di raccomandazioni sulla concessione di congedi per malattia e l’indennità di quarantena.

Secondo il testo pubblicato, al fine di prevenire le malattie e recuperare la capacità di lavoro, gli assicurati possono ricevere indennità di congedo e quarantena, in conformità con le norme contenute nell’ordinanza di emergenza del governo n. 10/2001. N. 158/2005 sui congedi e le indennità di assicurazione malattia, come modificato e integrato successivamente, e nel Regolamento per l’applicazione delle sue disposizioni, approvato dall’Ordine del Ministro della Sanità e dal Presidente del CNAS n. 10/2009. N. 15/1.311/2018, come modificato e integrato successivamente.

CITEȘTE MAI MULT

Last informations from CNAS, regarding sick leave and quarantine allowance

martie 17, 2020Liliana Savin

L’ufficio stampa della Casa nazionale di assicurazione malattia ha pubblicato oggi sul sito ufficiale dell’imposizione, una serie di raccomandazioni sulla concessione di congedi per malattia e l’indennità di quarantena.

Secondo il testo pubblicato, al fine di prevenire le malattie e recuperare la capacità di lavoro, gli assicurati possono ricevere indennità di congedo e quarantena, in conformità con le norme contenute nell’ordinanza di emergenza del governo n. 10/2001. N. 158/2005 sui congedi e le indennità di assicurazione malattia, come modificato e integrato successivamente, e nel Regolamento per l’applicazione delle sue disposizioni, approvato dall’Ordine del Ministro della Sanità e dal Presidente del CNAS n. 10/2009. N. 15/1.311/2018, come modificato e integrato successivamente.

CITEȘTE MAI MULT

Instituirea stării de urgență în România. Ce trebuie să știe companiile?

martie 16, 2020Bianca Druc

Azi, 16 martie 2020, Președintele României a semnat Decretul de privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, pe o durată de 30 de zile. Președintele urmează să solicite Parlamentului încuviinţarea măsurii adoptate, în cel mult 5 zile de la luarea acesteia.

Vă redăm mai jos câteva dintre măsurile dispuse cu impact asupra vieții economice și sociale:

În domeniul economic:

CITEȘTE MAI MULT

Prelungire de termen la declarațiile fiscale 2020 și alte măsuri de sprijinire a mediului de afaceri

martie 16, 2020Andreea Ilica

Ca urmare a contextului economic dificil cauzat de pandemia coronavirus COVID-19, ministrul Finanțelor, printr-un printr-un comunicat de presă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat astăzi (luni, 16.03.2020) o serie de măsuri care să sprijine mediul de afaceri. 

Redăm mai jos în ce constau concret aceste măsuri:

CITEȘTE MAI MULT

Rămânem pe baricade, pentru a vă oferi suport!

martie 16, 2020Adela Cristea

Trăim în aceste zile o perioadă excepțională, în care toate lucrurile se întâmplă altfel decât eram obișnuiți. Dar de modul în care ne vom mobiliza cu toții pentru a depăși acest moment va depinde și evoluția viitoare a lucrurilor. Iar în astfel de momente credem că trebuie să dovedim solidaritate și să contribuim fiecare, cu tot ce putem, pentru a oferi suport celor din jur.

La Ascent Group, principala noastră resursă este know-how-ul. Iar în aceste zile primim o avalanșă de întrebări legate de ultimele măsuri legislative, declararea stării de urgență, alternativele pe care le au angajatorii pentru a flexibiliza munca în această perioadă, concedii medicale, carantină, măsuri fiscale care să atenueze impactul crizei, etc.

CITEȘTE MAI MULT

Ultimele informații de la CNAS, cu privire la acordarea concediului medical și a indemnizației pentru carantină

martie 16, 2020Liliana Savin

Biroul de presă al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate a publicat astăzi, pe site-ul oficial al instutiției, o serie de recomandări privind acordarea concediului medical și a indemnizației pentru carantină.

Potrivit textului publicat, în scopul prevenirii îmbolnăvirilor şi recuperării capacităţii de muncă, asiguraţii pot beneficia de concediu şi indemnizaţie pentru carantină, conform reglementărilor cuprinse în Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, precum și în Normele de aplicare a prevederilor acesteia, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui CNAS nr. 15/1.311/2018, cu modificările și completările ulterioare.

CITEȘTE MAI MULT

Noi soluții pentru protejarea angajaților – flexibilizarea relațiilor de muncă

martie 16, 2020Liliana Savin

În contextul creat de pandemia de coronavirus (COVID19), angajatorii au un rol major în reducerea riscului de contaminare a angajaților cu noul virus gripal.

Exceptând implementarea unor măsuri suplimentare pentru igienă și informarea corectă a angajaților privind modul în care se pot proteja, companiile pot adopta, în cadrul relațiilor de muncă, soluții care să flexibilizeze programul de muncă și felul muncii.

Decalarea programului de muncă

Una dintre măsuri poate fi decalarea programului de muncă, așa cum recomanda secretarul de stat Raed Arafat, la mijlocul săptămânii trecute.

CITEȘTE MAI MULT