deRainfall noiembrie 19, 2008

Sunteţi pregătiţi pentru noul Dumneavoastră Manager?

Orice proces de recrutare, fie el desfăşurat intern sau de catre o agenţie de recrutare, începe cu o bună definire a profilului candidatului ideal. Dacă este vorba despre o poziţie de middle sau top management, inevitabil profilul acestuia va fi creionat prin sintagmele: “abilitaţi de leadership”, “viziune” şi “business understanding”, “gândire out-of-the-box”, “inspiring people” , “reflectă valorile şi cultura companiei “ etc.

Aşteptările pe care le are de îndeplinit noul manager sunt de asemenea clar transmise: dezvoltarea echipei, eficientizarea proceselor, atingerea target-urilor de vânzari sau a altor obiective de business.

Citește articolul

Orice proces de recrutare, fie el desfăşurat intern sau de catre o agenţie de recrutare, începe cu o bună definire a profilului candidatului ideal. Dacă este vorba despre o poziţie de middle sau top management, inevitabil profilul acestuia va fi creionat prin sintagmele: “abilitaţi de leadership”, “viziune” şi “business understanding”, “gândire out-of-the-box”, “inspiring people” , “reflectă valorile şi cultura companiei “ etc.

Aşteptările pe care le are de îndeplinit noul manager sunt de asemenea clar transmise: dezvoltarea echipei, eficientizarea proceselor, atingerea target-urilor de vânzari sau a altor obiective de business.

Orice proces de recrutare, fie el desfăşurat intern sau de catre o agenţie de recrutare, începe cu o bună definire a profilului candidatului ideal. Dacă este vorba despre o poziţie de middle sau top management, inevitabil profilul acestuia va fi creionat prin sintagmele: “abilitaţi de leadership”, “viziune” şi “business understanding”, “gândire out-of-the-box”, “inspiring people” , “reflectă valorile şi cultura companiei “ etc.

Aşteptările pe care le are de îndeplinit noul manager sunt de asemenea clar transmise: dezvoltarea echipei, eficientizarea proceselor, atingerea target-urilor de vânzari sau a altor obiective de business.

Cu toate aceste informaţii în minte, se porneşte în cautarea managerului ideal. Din fericire, există profesionişti care se încadrează în acest profil şi nu este o problemă în a ajunge la aceştia. Dificultatea intervine în momentul în care candidatul (candidaţii) şi Hiring Manager-ul companiei sunt puşi faţă în faţă. Inerţia, tendinţa de a păstra un status quo existent, un echilibru confortabil şi calduţ blochează procesul de recrutare şi luarea unei decizii. Inevitabil, între doi manageri competenţi, însă unul cu adevărat vizionar iar celalalt similar în abordare cu ceea ce compania cunoaşte şi îi este familiar, al doilea va fi preferat. Deşi işi doresc “schimbarea” şi afirmă acest lucru, nu multe companii sunt pregatite sa accepte un lider care sa le schimbe perspectivele.

De la caz la caz, recruiter-ul intern sau consultantul extern trebuie să clarifice încă de la debutul procesului de recrutare dacă profilul discutat şi agreat este într-adevar ceea ce compania este pregatită să accepte. Experienţa dovedeşte că de cele mai multe ori, schimbarea declarată nu este şi una asumată. Este de asemenea rolul recruiter-ului sau al consultantului de a reaminti Hiring Manager-ului criteriile cu care s-a pornit la drum în procesul de recrutare. Recrutarea unui profil potrivit realitaţilor companiei este pană la urmă o chestiune de sinceritate şi maturitate. Un lider vizionar va sfarşi prin a se demotiva dacă nu are libertatea de a pune în aplicare ceea ce i s-a oferit ca mandat odata cu oferta de angajare.

Un proces de recrutare derulat inteligent presupune un schimb de informaţii şi aşteptari cat mai complet şi sincer din partea tuturor parţilor implicate. Nu cereţi aşadar recruiter-ului Dumneavoastra un lider inovator, dacă nu sunteţi pregatiţi să gestionaţi întregul proces de management al schimbării pe care acest lucru îl implică.