Impactul inteligenței artificiale asupra resurselor umane
septembrie 10, 2024Alexandru Franzen
,,Viața este ca mersul pe bicicletă. Pentru a-ți menține echilibrul trebuie să continui să mergi înainte.’’ – Albert Einstein
CITEȘTE MAI MULTANAF a renunţat, în cazul impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă la gruparea obligaţiilor de plată în declaraţii distincte, în funcţie de destinaţia plăţii, astfel încât toate acestea vor fi declarate prin intermediul formularului 100. Singura excepţie o reprezintă taxa pe valoare adaugată, pentru care se va pastra în continuare un formular distinct.
Măsura a fost luată prin Ordinul nr. 1709/2010, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 231 din 13 aprilie 2010.
Astfel, prin OPANAF nr. 1709/2010, au fost aduse modificări şi completări Ordinului Preşedintelui Agenţiei Nationale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 prin:
Citește articolulANAF a renunţat, în cazul impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă la gruparea obligaţiilor de plată în declaraţii distincte, în funcţie de destinaţia plăţii, astfel încât toate acestea vor fi declarate prin intermediul formularului 100. Singura excepţie o reprezintă taxa pe valoare adaugată, pentru care se va pastra în continuare un formular distinct.
Măsura a fost luată prin Ordinul nr. 1709/2010, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 231 din 13 aprilie 2010.
Astfel, prin OPANAF nr. 1709/2010, au fost aduse modificări şi completări Ordinului Preşedintelui Agenţiei Nationale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 prin:
ANAF a renunţat, în cazul impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă la gruparea obligaţiilor de plată în declaraţii distincte, în funcţie de destinaţia plăţii, astfel încât toate acestea vor fi declarate prin intermediul formularului 100. Singura excepţie o reprezintă taxa pe valoare adaugată, pentru care se va pastra în continuare un formular distinct.
Măsura a fost luată prin Ordinul nr. 1709/2010, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 231 din 13 aprilie 2010.
Astfel, prin OPANAF nr. 1709/2010, au fost aduse modificări şi completări Ordinului Preşedintelui Agenţiei Nationale de Administrare Fiscală nr. 101/2008 prin:
Modificarea declaraţiei 100 constă pe de o parte în crearea unui tabel distinct, care să cuprindă indicatorii necesari administrării accizelor şi taxei de autorizare a jocurilor de noroc, regularizată periodic, în funcţie de realizări, având în vedere reglementările specifice din domeniu, impuse fie de armonizarea legislatiei naţionale cu legislaţia comunitară, fie datorită unui mecanism de plată specific prevazut pentru aceste obligaţii care nu se plătesc în contul unic, iar pe de altă parte constă în reintroducerea indicatorului „Impozit minim” în conţinutul formularului, ca urmare a amânării sistemului de plată anticipată a impozitului pe profit pentru contribuabilii prevăzuti la art.34 alin.(1) lit.b) din Codul fiscal şi menţinerea sistemului de declarare trimestrială a impozitului pe profit.
Totodată, prin acela;i act normativ se abrogă Ordinul preşedintelui ANAF nr.1451/2010 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului 105 „Declaraţie privind taxe de organizare şi exploatare a jocurilor de noroc”.
Instrucţiuni de completare a formularului 100
Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat se completează şi se depune de către contribuabilii cărora le revin, potrivit legislaţiei în vigoare, obligaţiile declarative şi de plată pentru impozitele şi taxele cuprinse în Nomenclatorul obligaţiilor de plată la bugetul de stat.
1. Termenul de depunere a declaraţiei:
1.1. Lunar, pentru obligaţiile de plată reprezentând:
1.2. Trimestrial, pentru obligaţiile de plată reprezentând:
1.3. Semestrial, pentru obligaţiile de plată reprezentând impozit pe veniturile din salarii şi impozit reţinut la sursă, potrivit art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, datorate de către asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, cu excepţia instituţiilor publice.
1.4. Alte termene de depunere a declaraţiei 100:
2. Organul fiscal competent
Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat se depune la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe. În cazul sediului secundar înregistrat ca plătitor de impozit pe veniturile din salarii, declaraţia privind impozitul pe veniturile din salarii, corespunzător activităţii sediului secundar, se depune la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat sediul secundar.
3. Modul de depunere
Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat se completează cu ajutorul programului de asistenţă.
Formularul se depune în format hârtie, semnat şi ştampilat conform legii, cu codificarea informaţiei prin cod de bare.
Contribuabilii care deţin certificat digital pot depune formularul prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit reglementărilor legale în vigoare.