deRenata Ban ianuarie 8, 2009

Departamentul şi organizaţia – or fi oare distincte?

V-aţi întrebat vreodată ce puteţi face pentru a va îmbunătăţi cele 8 ore pe care vi le petreceţi la locul de muncă? Eu m-am întrebat.

Am făcut un calcul elementar, şi mi-am dat seama că majoritatea ne petrecem o treime din cea mai frumoasă perioadă a vieţii muncind. Şi având în vedere acest lucru, eu am ales să o fac cu plăcere.

Un lucru foarte plăcut este faptul că la locul de muncă interacţionezi cu oameni, colegi, care, sunt mari şanse, să îţi devină chiar prieteni. Câţi dintre voi vă simţiţi ca între prieteni la servici?

Citește articolul

V-aţi întrebat vreodată ce puteţi face pentru a va îmbunătăţi cele 8 ore pe care vi le petreceţi la locul de muncă? Eu m-am întrebat.

Am făcut un calcul elementar, şi mi-am dat seama că majoritatea ne petrecem o treime din cea mai frumoasă perioadă a vieţii muncind. Şi având în vedere acest lucru, eu am ales să o fac cu plăcere.

Un lucru foarte plăcut este faptul că la locul de muncă interacţionezi cu oameni, colegi, care, sunt mari şanse, să îţi devină chiar prieteni. Câţi dintre voi vă simţiţi ca între prieteni la servici?

V-aţi întrebat vreodată ce puteţi face pentru a va îmbunătăţi cele 8 ore pe care vi le petreceţi la locul de muncă? Eu m-am întrebat.

Am făcut un calcul elementar, şi mi-am dat seama că majoritatea ne petrecem o treime din cea mai frumoasă perioadă a vieţii muncind. Şi având în vedere acest lucru, eu am ales să o fac cu plăcere.

Un lucru foarte plăcut este faptul că la locul de muncă interacţionezi cu oameni, colegi, care, sunt mari şanse, să îţi devină chiar prieteni. Câţi dintre voi vă simţiţi ca între prieteni la servici?

Am avut parte în experienţa de până acum de mai multe cercuri de colegi, şi acest fapt mă ajută în înţelegerea următoarei afirmaţii: oameni buni, chiar dacă vechimea în companie diferă, chiar dacă numele departamentului e diferit, faceţi parte din cadrul aceleiaşi organizaţii! Am făcut parte din “cel mai bun” departament, “din cea mai bună” adunătură care se ocupă cu specialitatea x, dar, încă nu am făcut parte din cea mai buna echipă, ca organizaţie. Nu ştiu de ce, dar cred că vă sună cunoscut. Din plăcerea de a rezolva această, să îi spunem, dilemă, împărtăşesc cu voi, unele lucruri, care m-au ajutat, şi m-au făcut să cresc.

Un “mic” truc pentru o îmbunătăţire continuă a performanţelor, o perfecţionare reală, constă în compararea DOAR cu propria persoană, şi nu în compararea performanţelor cu cele ale colegilor. Vă recomand călduros acest lucru, veţi rămâne plăcut surprinşi de rezultat.

Un alt aspect – atitudinea. Dacă vreţi ca ceva să se schimbe, comunicaţi sincer şi comunicaţi cui trebuie acest lucru. Nu este suficient să gândiţi, nimeni nu e angajat să vă citească gândurile, şi cu atât mai puţin să ia decizii în numele vostru. Când ceva nu vi se pare echitabil, spuneţi acest lucru, dar nu în şoaptă, colegului, spuneţi cu glas tare aceluia care poate face ceva în această privinţă şi susţineţi-vă punctul de vedere. Merită!

Respectul faţă de propria muncă. Sună ciudat, dar, uneori chiar uităm să ne respectăm propria activitate, şi când uităm să ne respectăm, nu putem cere mai mult de la ceilalţi.

Şi dacă extindeţi puţin cele expuse mai sus, veţi vedea că nu se referă doar la partea numită serviciu, se referă la viaţă în ansamblul ei.

Am citit, nu demult o carte, şi nişte cuvinte care îmi sunt foarte dragi mi-au rămas vii în minte, care spuneau în felul următor: fiţi voi, dar la perfecţie!