Cum recrutăm angajatul potrivit?

Una dintre responsabilităţile departamentului de resurse umane o reprezintă recrutarea personalului de care este nevoie într-o companie. Procesul de recrutare presupune o serie de etape, însă voi creiona generalităţi ale acestuia.

Înainte de a se da „startul” recrutării, trebuie să se cunoască foarte bine responsabilităţile şi obligaţiile pe care le presupune postul vacant. Doar în acest fel recrutorul poate stabili cu uşurinţă abilităţile, pregătirea şi experienţa profesională urmărite pe parcursul recrutării; într-un cuvânt va şti să contureze un profil al viitorului angajat.

O altă etapă este aceea de selecţie a CV-urilor care vor „intră în concurs” şi care, la prima vedere, corespund cu profilul stabilit; se apelează la baza de date a companiei, la postarea anunţurilor de angajare pe site-urile de specialitate, în mass-media şi, mai nou, pe reţelele de socializare.

Citește articolul

Una dintre responsabilităţile departamentului de resurse umane o reprezintă recrutarea personalului de care este nevoie într-o companie. Procesul de recrutare presupune o serie de etape, însă voi creiona generalităţi ale acestuia.

Înainte de a se da „startul” recrutării, trebuie să se cunoască foarte bine responsabilităţile şi obligaţiile pe care le presupune postul vacant. Doar în acest fel recrutorul poate stabili cu uşurinţă abilităţile, pregătirea şi experienţa profesională urmărite pe parcursul recrutării; într-un cuvânt va şti să contureze un profil al viitorului angajat.

O altă etapă este aceea de selecţie a CV-urilor care vor „intră în concurs” şi care, la prima vedere, corespund cu profilul stabilit; se apelează la baza de date a companiei, la postarea anunţurilor de angajare pe site-urile de specialitate, în mass-media şi, mai nou, pe reţelele de socializare.

Una dintre responsabilităţile departamentului de resurse umane o reprezintă recrutarea personalului de care este nevoie într-o companie. Procesul de recrutare presupune o serie de etape, însă voi creiona generalităţi ale acestuia.

Înainte de a se da „startul” recrutării, trebuie să se cunoască foarte bine responsabilităţile şi obligaţiile pe care le presupune postul vacant. Doar în acest fel recrutorul poate stabili cu uşurinţă abilităţile, pregătirea şi experienţa profesională urmărite pe parcursul recrutării; într-un cuvânt va şti să contureze un profil al viitorului angajat.

O altă etapă este aceea de selecţie a CV-urilor care vor „intră în concurs” şi care, la prima vedere, corespund cu profilul stabilit; se apelează la baza de date a companiei, la postarea anunţurilor de angajare pe site-urile de specialitate, în mass-media şi, mai nou, pe reţelele de socializare.

Pe lângă urmărirea liniei profilului conturat la începutul procesului, recrutorul trebuie să găsească acea persoană care, nu numai că, are pregătirea cerută, dar care se va integra în mediul de lucru în care va activa, care „se pliază” şi va fi compatibil cu colectivul cu care va colabora şi cu politica de funcţionare a companiei.

Un alt detaliu esenţial, dar care nu poate fi obţinut doar din vizualizarea CV-ului, este acela că cel desemnat cu efectuarea recrutării să-şi dea seama dacă persoanelor selectate le va da satisfacţia dorită viitorul nou loc de muncă, în caz contrar implicarea şi randamentul nu vor fi la intensitate maximă.

De obicei, aceste aspecte par a fi lipsite de importanţă în viziunea unor companii, deoarece conceptul lor este acela că oamenii recrutaţi să le aducă profit într-un timp cât mai scurt axându-se în procesul de recrutare doar pe experienţă. Se pierde din vedere faptul că o persoană mai puţin experimentată, dar dornică de învăţare, va fi mai receptivă la nevoile firmei şi mai profitabilă prin dedicarea şi respectul faţă de munca sa şi faţă de colectiv.

Pentru a găsi candidatul potrivit, tot mai mulţi angajatori optează pentru externalizarea recrutării şi apelează la companii specializate. Motivele sunt simple: o bază de cv-uri mai vastă, aplicarea unor teste psiho-aptitudinale necesare în evaluarea persoanelor participante la interviuri şi, nu în ultimul rând, o viziune obiectivă şi imparţială în selecţia candidaţilor.

Este important şi util să se ştie cu exactitate ce doreşte şi ce oferă compania, dar şi ce oferă candidatul. Recrutorul trebuie să fie conştient că nu există un tipar al procesului de recrutare sau un candidat ideal, fiecare companie este unică şi fiecare candidat este unic.