Activ pe piața muncii

Ce este APIAM?

Proiectul „Activ pe piaţa muncii” este un proiect adresat orientării elevilor în piața muncii și este finanţat prin fonduri europene.

Grupul ţintă este format dintr-un număr total de 400 de elevi înregistraţi în sistemul naţional de educaţie. Aceştia vor beneficia de servicii de consiliere şi orientare profesională, iar 200 de elevi vor participa la stagiile de pregătire practică organizate în companiile partenere.

Cine organizează proiectul?

Proiectul „Activ pe piaţa muncii” este organizat de ASCENT Group în parteneriat cu SIVECO România.

Cum se va desfăşura proiectul?

Proiectul presupune 4 etape:

Citește articolul

Ce este APIAM?

Proiectul „Activ pe piaţa muncii” este un proiect adresat orientării elevilor în piața muncii și este finanţat prin fonduri europene.

Grupul ţintă este format dintr-un număr total de 400 de elevi înregistraţi în sistemul naţional de educaţie. Aceştia vor beneficia de servicii de consiliere şi orientare profesională, iar 200 de elevi vor participa la stagiile de pregătire practică organizate în companiile partenere.

Cine organizează proiectul?

Proiectul „Activ pe piaţa muncii” este organizat de ASCENT Group în parteneriat cu SIVECO România.

Cum se va desfăşura proiectul?

Proiectul presupune 4 etape:

Ce este APIAM?

Proiectul „Activ pe piaţa muncii” este un proiect adresat orientării elevilor în piața muncii și este finanţat prin fonduri europene.

Grupul ţintă este format dintr-un număr total de 400 de elevi înregistraţi în sistemul naţional de educaţie. Aceştia vor beneficia de servicii de consiliere şi orientare profesională, iar 200 de elevi vor participa la stagiile de pregătire practică organizate în companiile partenere.

Cine organizează proiectul?

Proiectul „Activ pe piaţa muncii” este organizat de ASCENT Group în parteneriat cu SIVECO România.

Cum se va desfăşura proiectul?

Proiectul presupune 4 etape:

  • Prima etapă va consta într-un prim workshop – o întâlnire/conferinţă cu grupul ţintă unde va avea loc o informare asupra proiectului, obiective, etape de desfăşurare, finalitatea lui şi beneficiile participării.
  • A doua etapă va fi reprezentată de întâlniri individuale stabilite în prealabil cu elevii, pentru a aprofunda orientarea lor în carieră prin diferite teste, chestionare şi întrebări.
  • A treia etapă vor fi workshopurile dedicate elevilor – aceștie vor fi introduşi în teme utile orientării în carieră și pregătirii pentru piața muncii, respectiv li se vor prezenta diferite studii de caz concrete, jocuri de rol şi va fi realizată o interacţiune continuă cu elevii, astfel încât ei să poată obține cât mai multe informații utile.
  • A patra etapă va consta în oganizarea unor stagii de practică. În această etapă elevii vor avea ocazia să meargă la companiile partenere din proiect pentru a derula activități practice și a înțelege specificul acelor domenii de activitate sau posturi de lucru.

Cum se vor înscrie elevii?

Participarea elevilor va fi realizată prin intermediul unui contract încheiat între părţile participante. Ascent Group va intermedia procesul de practică în companiile partenere. Participarea în proiect este gratuită!

Elevii interesați ne pot contacta la adresa [email protected] sau prin intermediul formularului de contact de pe site-ul Ascent Group.

Beneficiile elevilor şi ale şcolilor

Elevii vor beneficia în primul rând de consiliere și workshop-uri gratuite, destinate orientării în piața muncii. Totodată ei vor primi diplome de participare la modulele de pregătire, iar cei care vor participa și la stagiile de practică vor primi o adeverinţă de practică de la compania unde aceasta s-a realizat.

Cei mai conştiincioşi 30 de elevi vor câştiga o excursie gratuită în Italia, într-un complex care promovează energia verde.
Atât elevii cât şi profesorii vor avea acces gratuit la portalul proiectului, unde vor fi dezvoltate funcţionalităţi precum o librărie online cu documente, forum de discuţii, calendare, consiliere, suport pentru fişe individuale, practici şi planuri de consiliere pe baza de modele, acces la grupe de consiliere, oportunităţi de practică şi chiar oportunităţi de angajare postate de firme.

În cadrul proiectului va fi dezvoltat şi un ghid digital educațional care va fi destinat diriginţilor în vederea consilierii şcolare şi profesionale a elevilor. Acesta va scenariza materialele în format multimedia, le va dezvolta, le va testa şi le va pune la dispoziția beneficiarilor proiectului.

Durata proiectului

Proiectul se va desfăşura pe parcursul a 18 luni începând cu luna mai 2014.

Cine finanțează proiectul?

Proiectul este cofinanțat de Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 2 – „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”.