Excluderi din plafonul venitului brut lunar pentru acordarea beneficiului netaxării
iulie 19, 2024Florina Babau
Deducerea de 300 de lei se aplică pentru un plafon de câștig lunar de cel mult 4.000 de lei.
CITEȘTE MAI MULTŞomajul tehnic a fost până de curând o noţiune prevăzută în Codul muncii. După diverse schimbări legislative însă termenul de „şomaj tehnic’ ‘a fost eliminat, iar locul lui a fost luat de termenii „suspendarea contractului de muncă” sau „întreruperea temporara a contractului de muncă”. Cu toate acestea, în limbajul comun, sintagma “şomaj tehnic” este în continuare folosită atunci când vrem să ne referim la astfel de întreruperi sau suspendări temporare a contractelor de muncă.
În ceea ce priveşte plata salariilor şi a contribuţiilor sociale, Guvernul întinde în această perioadă o mână de ajutor angajatorilor prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2009 privind reglementarea unor măsuri de protecţie socială publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 25 martie 2009:
Citește articolulŞomajul tehnic a fost până de curând o noţiune prevăzută în Codul muncii. După diverse schimbări legislative însă termenul de „şomaj tehnic’ ‘a fost eliminat, iar locul lui a fost luat de termenii „suspendarea contractului de muncă” sau „întreruperea temporara a contractului de muncă”. Cu toate acestea, în limbajul comun, sintagma “şomaj tehnic” este în continuare folosită atunci când vrem să ne referim la astfel de întreruperi sau suspendări temporare a contractelor de muncă.
În ceea ce priveşte plata salariilor şi a contribuţiilor sociale, Guvernul întinde în această perioadă o mână de ajutor angajatorilor prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2009 privind reglementarea unor măsuri de protecţie socială publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 25 martie 2009:
Şomajul tehnic a fost până de curând o noţiune prevăzută în Codul muncii. După diverse schimbări legislative însă termenul de „şomaj tehnic’ ‘a fost eliminat, iar locul lui a fost luat de termenii „suspendarea contractului de muncă” sau „întreruperea temporara a contractului de muncă”. Cu toate acestea, în limbajul comun, sintagma “şomaj tehnic” este în continuare folosită atunci când vrem să ne referim la astfel de întreruperi sau suspendări temporare a contractelor de muncă.
În ceea ce priveşte plata salariilor şi a contribuţiilor sociale, Guvernul întinde în această perioadă o mână de ajutor angajatorilor prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/2009 privind reglementarea unor măsuri de protecţie socială publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 25 martie 2009:
„Art. 2. – (1) Pe durata întreruperii temporare a activităţii angajatorului prevăzută la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, dar nu mai mult de 3 luni, angajatorul şi salariaţii sunt scutiţi de la plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate atât de angajatori, cât şi de salariaţii care beneficiază de indemnizaţia de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat.
(2) Indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii, de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de munca ocupat, plătite din fondul de salarii, pe durata întreruperii temporare a activităţii angajatorului prevăzuta la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt incluse în veniturile salariale şi nu sunt impozabile, pentru o perioada de cel mult 3 luni în anul 2009, în înţelesul impozitului pe venit prevăzut de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.”
În concluzie, pe perioada şomajului tehnic, cu condiţia ca acesta să nu depăşească un interval de timp de 3 luni de zile, angajatorii vor fi scutiţi de plata taxelor şi contribuţiilor către bugetul statului aferente indemnizaţiei de 75% plătite angajaţilor.
De asemenea, nu este obligatoriu ca toţi angajaţii unei societăţi să fie în şomaj tehnic în acelaşi timp. Societatea îşi poate desfăşura în continuare o serie de activităţi suport (ex: activităţile administrative), în timp ce activităţile principale (de ex. producţie) să fie întrerupte.