Modificări privind calificarea personalului din hoteluri şi agenţii de turism

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a făcut modificări la Normele metodologice care privesc funcţionarea hotelurilor şi a agenţiilor de turism prin ordinul 65/2013.

Conform noilor prevederi, toţi angajaţii din restaurantele, bucătăria şi recepţia hotelurilor sunt OBLIGAŢI să aibă calificare.

Astfel, angajaţii trebuie să fie calificaţi în proporţie de 100%, indiferent de câte stele are unitatea. O nouă prevedere referitoare la agenţiile de turism le obligă pe acestea să aibă cel puţin 50% din personal calificat ca agent de turism-ghid atestat. Pentru calificarea personalului din hoteluri şi agenţii există licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, şi centre de formare profesională private sau în cadrul agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă.

Citește articolul

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a făcut modificări la Normele metodologice care privesc funcţionarea hotelurilor şi a agenţiilor de turism prin ordinul 65/2013.

Conform noilor prevederi, toţi angajaţii din restaurantele, bucătăria şi recepţia hotelurilor sunt OBLIGAŢI să aibă calificare.

Astfel, angajaţii trebuie să fie calificaţi în proporţie de 100%, indiferent de câte stele are unitatea. O nouă prevedere referitoare la agenţiile de turism le obligă pe acestea să aibă cel puţin 50% din personal calificat ca agent de turism-ghid atestat. Pentru calificarea personalului din hoteluri şi agenţii există licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, şi centre de formare profesională private sau în cadrul agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă.

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a făcut modificări la Normele metodologice care privesc funcţionarea hotelurilor şi a agenţiilor de turism prin ordinul 65/2013.

Conform noilor prevederi, toţi angajaţii din restaurantele, bucătăria şi recepţia hotelurilor sunt OBLIGAŢI să aibă calificare.

Astfel, angajaţii trebuie să fie calificaţi în proporţie de 100%, indiferent de câte stele are unitatea. O nouă prevedere referitoare la agenţiile de turism le obligă pe acestea să aibă cel puţin 50% din personal calificat ca agent de turism-ghid atestat. Pentru calificarea personalului din hoteluri şi agenţii există licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, şi centre de formare profesională private sau în cadrul agenţiilor judeţene de ocupare a forţei de muncă.

Anterior emiterii ordinului, personalul din recepţia hotelurilor şi motelurilor trebuia să fie calificat în proporţie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele şi 50% la hotelurile de o stea şi două stele. Personalul din baruri, restaurante şi bucătării trebuia să fie calificat în proporţie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele şi 40% la una şi două stele. În cazul unor nereguli, amenzile pot ajunge până la 30.000 de lei.