Performance as Assistant Manager

How to be an effective Assistant Manager

Assistant manager is a representative position within the company, being close collaborator of the director, which is why his training must be complex, to address various knowledge of communication, protocol, management, marketing, accounting, it, legislation.

Do you want to get rid of the „girl from reception” call? Want to find out how to become that assistant your manager so much needs? This training helps you realize exactly what the role of an assistant manager is, what expectations a manager has from you, what skills you need to develop to be the „right hand” of the manager.

Who is it for?

This training is aimed at all the assistants of general directors, the assistants of department directors who want to perform, improve and systematize their concepts and the secretaries who want to promote.

Course objectives

  • Improving communication and relations with the internal and external public
  • Development of commercial correspondence
  • Improving organizational skills and time management of administrative burdens
  • Development of primary economic and marketing concepts
  • Refining your own image and keeping your business

The course modules

  • The role of manager assistant within the company – secretary vs. assistant manager
  • Manager expectations from assistant
  • Internal and external communication
  • Correspondence and written information – the efficiency of the information system
  • Organizational skills, managing super-agglomeration
  • Relations with the internal and external public
  • Primary financial accounting and marketing concepts (external environment, competition analysis)
  • Protocol, esthetics, vocabulary

Cunoaște echipa

Adela Cristea

Managing Partner & Founder Ascent Group

Adela Cristea este managing partner al Ascent Group și totodată fondatorul grupului de firme. Experienţa Adelei este acumulată timp de peste douăzeci de ani, în special în domeniul manageriale şi cel al resurselor umane, în cadrul unor companii multinaţionale ca Unilever sau International Resources, precum şi din poziţia de consultant, în cadrul Archimedes Consulting Group şi Ascent Group sau lector universitar.

În toți acești ani, Adela s-a implicat în numeroase proiecte de start-up de business, restructurări de întreprinderi, medieri de conflicte de muncă şi training, pentru companii multinaţionale şi locale din domenii diverse de activitate, atât în România cât şi în străinătate. Din 2017 Adela este și co-fondator al Design Thinkers Academy Eastern Europe, contribuind la dezvoltarea companiei într-un număr de peste 20 de țări din Europa de Est, Balcani și Asia Centrală .

Liliana Savin

Managing Partner - Regiunea Nord-Est

Experienţă profesională a Lilianei include peste 18 ani de experiență în resurse umane, training & management în companii cu până la 1500 de angajați, cum ar fi: FibrexNylon, Yarnea – Radici Group, Rompetrol Petromidia, Pambac, Peny Market - Rewe Group, Vard Tulcea, Vard Brăila – Fincantieri. De-a lungul carierei sale, pe lângă anii de experiență ca Manager de Resurse Umane, Liliana a fost Consilier juridic în drept comercial și dreptul muncii, Manager Comercial, Director General Adjunct.

Liliana a îmbinat experiența managerială în companii mari cu cea de consultant și trainer în proiecte de resurse umane și management, dezvoltare a competențelor profesionale, soft & technical skills, comunicare & project management. Din 2019 Liliana s-a alăturat echipei Ascent Group ca și managing partner pentru zona de Nord-Est a României, contribuind la dezvoltarea grupului de firme la nivel național.

Ești interesat de acest curs?

Lasă-ne un mesaj cu detaliile tale de contact și câteva informații despre tine sau compania ta, iar noi te vom contacta în cel mai scurt timp.

CLIENȚII ȘI PARTENERII NOȘTRI