Operational management

Operations, a competitive weapon

We increasingly see that we have significant foreign competitors, that product and service life cycles are shorter, that we have better educated consumers and more aware of quality, that new technologies used in the market are forcing us to improve the productivity and quality of products and services.

With the globalization of markets, companies recognize that the operations management function can be used as a competitive weapon to strengthen market position. How to determine what to enter the operational system (i.e. equipment, instruments, people, materials, energy, information) and how these insets can best be used to meet market needs, these are some of the questions this course will answer.

Who is it for?

The course is primarily targeted at managers and persons in coordination positions, involved in analytical activity and operational decision-making.

Course objectives

  • Identify trends and challenges of operational management
  • Awareness of operations in terms of input, processes, outputs, flows
  • information, suppliers, and customers
  • Understanding the importance of inter- and intra-departmental networking in processes
  • Awareness of management policies in achieving results
  • Ownership of the four major decision-making processes
  • Identification of the strategic importance of the logistics chain architecture in the conduct of operations

The course modules

  • Operational management in organizations

(Process operation and interpenetration, decision-making, operations strategy and project management)

  • Process management – process strategy and analysis

(Performance and quality of processes – six Sigma tool, the Lean manufacturing concept)

  • Process chain management in the organization

(Strategic analysis, forecasting, planning, implementation, Control)

  • Use of concepts of Lean Coaching, Service design and design Thinking

Cunoaște echipa

Adela Cristea

Managing Partner & Founder Ascent Group

Adela Cristea este managing partner al Ascent Group și totodată fondatorul grupului de firme. Experienţa Adelei este acumulată timp de peste douăzeci de ani, în special în domeniul manageriale şi cel al resurselor umane, în cadrul unor companii multinaţionale ca Unilever sau International Resources, precum şi din poziţia de consultant, în cadrul Archimedes Consulting Group şi Ascent Group sau lector universitar.

În toți acești ani, Adela s-a implicat în numeroase proiecte de start-up de business, restructurări de întreprinderi, medieri de conflicte de muncă şi training, pentru companii multinaţionale şi locale din domenii diverse de activitate, atât în România cât şi în străinătate. Din 2017 Adela este și co-fondator al Design Thinkers Academy Eastern Europe, contribuind la dezvoltarea companiei într-un număr de peste 20 de țări din Europa de Est, Balcani și Asia Centrală .

Liliana Savin

Managing Partner - Regiunea Nord-Est

Experienţă profesională a Lilianei include peste 18 ani de experiență în resurse umane, training & management în companii cu până la 1500 de angajați, cum ar fi: FibrexNylon, Yarnea – Radici Group, Rompetrol Petromidia, Pambac, Peny Market - Rewe Group, Vard Tulcea, Vard Brăila – Fincantieri. De-a lungul carierei sale, pe lângă anii de experiență ca Manager de Resurse Umane, Liliana a fost Consilier juridic în drept comercial și dreptul muncii, Manager Comercial, Director General Adjunct.

Liliana a îmbinat experiența managerială în companii mari cu cea de consultant și trainer în proiecte de resurse umane și management, dezvoltare a competențelor profesionale, soft & technical skills, comunicare & project management. Din 2019 Liliana s-a alăturat echipei Ascent Group ca și managing partner pentru zona de Nord-Est a României, contribuind la dezvoltarea grupului de firme la nivel național.

Ești interesat de acest curs?

Lasă-ne un mesaj cu detaliile tale de contact și câteva informații despre tine sau compania ta, iar noi te vom contacta în cel mai scurt timp.

CLIENȚII ȘI PARTENERII NOȘTRI