Cursuri

Comunicare și Managementul Conflictelor – online training

Înregistrează-te 4 martie, 2025

Prețuri

Preț Early Bird

Până la 07 februarie 2025

300€

Preț întreg

Până la 21 februarie 2025

350€

Data și ora

  • 04 martie 2025; 10:30 - 12:30
  • 05 februarie 2025; 10:30 - 12:30
  • 06 martie 2025; 10:30 - 12:30
  • 07 martie 2025; 10:30 - 12:30
Google Calendar Apple Calendar

Curs Online

Acest curs se va derula prin intermediul platformei Zoom.

Arta de a ajunge de la divergență la convergență

Comunicarea, în esență, nu este niciodată o ecuație simplă. Fiecare dintre noi comunică înainte chiar de a deveni conștient/ă de acest lucru. Totuși, de câte ori nu am fost greșit înțeleși, ceea ce a dus la conflicte și nemulțumiri care ne-au consumat timp și energie?

În era lucrului hibrid, colaborarea la distanță și gestionarea volumelor mari de muncă creează contexte propice pentru apariția și amplificarea tensiunilor. Atunci când în procesul de comunicare intervin situații complexe sau persoane dificile, abilitățile noastre de a comunica sunt puse la grea încercare. Modul în care gestionăm astfel de momente poate avea un impact semnificativ asupra vieții noastre profesionale și personale.

Conflictele neabordate sau gestionate ineficient pot genera consecințe serioase pentru o organizație. Fără să le căutăm, ele apar în mod constant în jurul nostru: la locul de muncă, în relația cu colegii, în întâlnirile cu clienții sau chiar în viața personală.

Cum putem, atunci, să gestionăm situațiile și persoanele dificile? Cum evităm conflictele fără a ne compromite obiectivele? Cum găsim căi de dialog și comunicare eficientă? Cum transmitem mesaje clare, care reflectă cu adevărat intențiile noastre, reduc tensiunea și ne ajută să ne atingem scopurile?

Aceste întrebări sunt esențiale pentru oricine își dorește să navigheze cu succes prin provocările comunicării moderne, să construiască relații solide și să creeze un mediu armonios, atât profesional, cât și personal.

Obiectivele cursului

  • Descoperă mecanismele cheie ale comunicării interpersonale: Învață cum să comunici mai clar și să construiești relații solide.
  • Explorează tipurile de conflicte din organizații: Identifică sursele comune de tensiune și învață cum să le abordezi proactiv.
  • Evaluează-ți stilul personal de comunicare: Descoperă-ți punctele forte și zonele de îmbunătățire cu ajutorul unui test practic, înțelegând impactul acestora în situațiile conflictuale.
  • Anticipează și gestionează conflictele cu terți: Învață să recunoști din timp semnele unor potențiale conflicte cu colegi, clienți sau parteneri externi.
  • Stăpânește metode eficiente de gestionare a conflictelor: Dobândește tehnici testate pentru a aborda cu succes orice situație conflictuală.
  • Devino un expert în managementul conflictelor în perioade de schimbare: Navighează cu încredere prin dinamica schimbărilor organizaționale fără a pierde controlul.

Tematică

  • Comunicarea: proces versus realitate
  • Ce este conflictul și de unde apare? Sursele conflictului
  • Importanța comunicării eficiente în prevenirea sau gestionarea situațiilor conflictuale
  • Roluri și responsabilități în comunicare
  • Filtre și bariere în comunicare. Forța convingerilor în generarea situațiilor conflictuale
  • Alternative în comunicare: comunicarea agresivă, pasivă, asertivă
  • Importanța practicării asertivității în rezolvarea conflictelor
  • Importanța ascultării și feedback-ului în gestionarea eficientă a conflictelor
  • Tipuri de conflicte și etapele conflictelor
  • Identificarea și analiza stilul propriu de management al conflictelor (test)
  • Situații dificile versus persoane dificile. Gestionarea persoanelor dificile
  • Gestionarea conflictelor generate de schimbări în societate sau organizație
  • Review – What’s in it for me? Plan personal de acțiune

Alte activități

Homework / Aprofundare

La finalul fiecărui modul, participanții vor primi:

  • o temă de casă practică, pe care vor avea ocazia* să o pună în practică individual sau împreună cu echipa
  • o recomandare de lectură sau vizionare ulterioară, pentru aprofundare

*Acestea vor constitui teme opționale, însă parte integrantă din experiența de învățare.

Investiția de timp a participanților pentru acest program va fi de 8 h, pe parcursul a 4 module x 2 ore/modul.

Modul de lucru

Toate modulele de training dezvoltate de Ascent Group se bazează pe metoda eficientă „learning by doing” și includ o varietate de aplicații practice, teste, jocuri și exerciții de tip role-play. Acest format asigură un nivel ridicat de interactivitate între participanți, chiar și în varianta online, implicându-i activ și continuu în procesul de învățare. În plus, activitățile practice reprezintă aproximativ 70% din conținutul cursului, garantând o experiență dinamică și aplicată.

Pe parcursul trainingului, participanții vor avea oportunități constante de a exersa concepte relevante pentru temele din agendă și de a simula procese legate de subiectele abordate.

Toate studiile de caz și exercițiile sunt inspirate din situații reale, reflectând provocările concrete cu care participanții se confruntă în activitatea lor de zi cu zi. Astfel, trainingul oferă nu doar cunoștințe teoretice, ci și soluții practice adaptate nevoilor lor specifice.

Despre trainer

Cristina Balaciu se alătură Ascent Group din 2022, prin expertiza cumulată din zonele non-profit și business. Absolventă de Științe ale Comunicării a “Universității de Vest” Timișoara, Cristina s-a format profesional în sectorul privat, implementând proiecte europene, coordonând echipe globale și angrenând parteneri locali și trans-continentali. 

După catalizarea a 3 organizații non-guvernamentale, Cristina și-a consolidat abilitățile de management prin tranziția spre zona corporativă, adăugând rolurilor de management anterioare și pe cel de People Development Coordinator la o companie multinațională din domeniul automotive, unde a supervizat inclusiv o acțiune de start-up pentru Serbia.

În acest mix de activități Cristina s-a format multidirecțional, gravitând în mod recurent spre munca de formare și dezvoltare personală, ocupându-se de design și livrare de training, mentoring și coaching din sfera soft skills. Cele mai apropiate teme îi sunt comunicarea, medierea conflictelor, dezvoltarea echipelor,  dar este și formator și trainer al metodologiei design thinking.

Informații adiționale

Ascent Group folosește o varietate de tool-uri online pentru derularea sesiunilor virtuale, cum ar fi: Zoom, Adobe Connect, Mural, Miro, etc. Acest curs se va derula prin intermediul platformei Zoom. În debutul cursului fiecare participant va primi un mail introductiv, cu instrucțiuni preliminare și link-ul de acces la curs. Toți participanții vor primi la final și un suport de curs pe care și-l vor putea tipări.

Tariful acestui curs include:

  • participarea la cele 4 module de training online
  • livrarea programului de un senior trainer Ascent Group
  • toate materialele necesare pentru training
  • costul licențelor de training
  • pregătirea activităților și resurselor de homework și aprofundare

Tariful menţionat nu include TVA.

Organizaţiile care înscriu mai mulţi participanţi beneficiază de un discount de 5% din tarif pentru cel de-al doilea participant şi 10% din tarif pentru cel de-al treilea participant înscris. Contactați-ne pentru mai multe informații.

Pentru companiile care sunt deja clienți Ascent Group aplicăm un extra discount de 10%.

Pentru mai multe informații:

Andra Mocanu