Feedback-ul inteligent: un motor al evoluției în orice echipă.
Feedbackul este una dintre cele mai valoroase instrumente organizaționale de evoluție profesională și motivare în randul angajaților.
CITEȘTE MAI MULTArticol publicat în revista Tonica
Ca şi angajat, una dintre dilemele cu care ne confruntăm e cea de a ne contrazice şeful. Există momente când angajatul realizează că anumite decizii, idei ale superiorului pot fi ineficiente pentru compania din care face parte. Unii dintre noi au idei care să contracareze deciziile nefaste ale şefului. Însă, de cele mai multe ori, ni se pare extrem de greu să susţinem contrarul în faţa managerului nostru. De ce? Probabil că în subconştientul sau chiar conştientul nostru ne-am creat un model negativ după care ne mulăm atunci când avem de-a face cu asemenea conjuncturi. Fie ne e teamă de o posibilă reacţie negativă, fie dorim să ne păstrăm buna relaţie cu acesta, fie considerăm că va ignora ideile noastre. Aici pot fi enumerate n motive pentru care evităm să ne contrazicem şeful.
Citește articolulArticol publicat în revista Tonica
Ca şi angajat, una dintre dilemele cu care ne confruntăm e cea de a ne contrazice şeful. Există momente când angajatul realizează că anumite decizii, idei ale superiorului pot fi ineficiente pentru compania din care face parte. Unii dintre noi au idei care să contracareze deciziile nefaste ale şefului. Însă, de cele mai multe ori, ni se pare extrem de greu să susţinem contrarul în faţa managerului nostru. De ce? Probabil că în subconştientul sau chiar conştientul nostru ne-am creat un model negativ după care ne mulăm atunci când avem de-a face cu asemenea conjuncturi. Fie ne e teamă de o posibilă reacţie negativă, fie dorim să ne păstrăm buna relaţie cu acesta, fie considerăm că va ignora ideile noastre. Aici pot fi enumerate n motive pentru care evităm să ne contrazicem şeful.
Articol publicat în revista Tonica
Ca şi angajat, una dintre dilemele cu care ne confruntăm e cea de a ne contrazice şeful. Există momente când angajatul realizează că anumite decizii, idei ale superiorului pot fi ineficiente pentru compania din care face parte. Unii dintre noi au idei care să contracareze deciziile nefaste ale şefului. Însă, de cele mai multe ori, ni se pare extrem de greu să susţinem contrarul în faţa managerului nostru. De ce? Probabil că în subconştientul sau chiar conştientul nostru ne-am creat un model negativ după care ne mulăm atunci când avem de-a face cu asemenea conjuncturi. Fie ne e teamă de o posibilă reacţie negativă, fie dorim să ne păstrăm buna relaţie cu acesta, fie considerăm că va ignora ideile noastre. Aici pot fi enumerate n motive pentru care evităm să ne contrazicem şeful.
Unul dintre primii paşi de bază pe care trebuie să îi facem pentru a ne putea „contrazice” şeful fără a produce un scandal sau schimbarea opiniei acestuia despre noi este de a-l cunoaşte şi înţelege ca şi persoană. Mai întâi observă-l cum se comportă în situaţii diferite: cum e în condiţiile favorabile sau nefavorabile, cum reacţionează când lucrează sub stres pozitiv sau negativ. De la caz la caz vei observa că şeful tău are reacţii diferite. Ceea ce e şi firesc pentru că fiind oameni fiecare dintre noi acţionează în funcţie de personalitatea sa.
Poţi ajunge să îţi cunoşti şeful fie prin prisma mediului de lucru, fie şi în alte ocazii de genul: o ieşire în aer liber, o cină organizată de companie. Cu atât mai bine dacă firma susţine programe de instruire, pentru că astfel poţi avea ocazia de a-ţi aprecia şeful şi într-un mediu mai puţin oficial, cum ar fi cel din cadrul unui training
Aşadar, există mai multe tipologii de şefi. Am enumerat mai jos câteva dintre ele, printre care cu siguranţă vei găsi câteva care se potrivesc şi superiorului tău.
În viaţa unei organizaţii există anumite etape când deciziile luate de superiori nu sunt tocmai potrivite pentru interesul companiei, respectiv a angajaţilor. Trebuie ca şeful tău, dar şi tu să fiţi conştienţi că aceste contradicţii nu sunt făcute din dorinţa de a demonstra care dintre voi e mai bun sau să arătaţi cu degetul vinovatul. De aceea este util să ştim când şi cum să ne contrazicem şeful pentru a evita situaţiile neplăcute pentru întreaga echipă.