deAdela Cristea ianuarie 16, 2008

Ascent Group colaborează cu revista Tonica

Ascent Group a demarat recent o colaborare cu prestigioasa revistă Tonica (www.tonica.ro). Începând cu următoarele numere ale revistei, consultanţii departamentului de resurse umane al Ascent Group vor publica opinii pe teme legate de carieră, tehnici de prezentare şi comunicare, managementul timpului şi managementul relaţiilor la locul de muncă, motivarea angajaţilor.

Colaborarea cu revista Tonica este o confirmare a calităţii opiniilor consultanţilor Ascent Group şi sperăm ca articolele noastre să fie apreciate de cititorii revistei.

Citește articolul

Ascent Group colaborează cu revista Tonica

ianuarie 16, 2008Adela Cristea

Ascent Group a demarat recent o colaborare cu prestigioasa revistă Tonica (www.tonica.ro). Începând cu următoarele numere ale revistei, consultanţii departamentului de resurse umane al Ascent Group vor publica opinii pe teme legate de carieră, tehnici de prezentare şi comunicare, managementul timpului şi managementul relaţiilor la locul de muncă, motivarea angajaţilor.

Colaborarea cu revista Tonica este o confirmare a calităţii opiniilor consultanţilor Ascent Group şi sperăm ca articolele noastre să fie apreciate de cititorii revistei.

CITEȘTE MAI MULT

Specialiştii IT nu mai plătesc asigurările de sănătate

ianuarie 16, 2008Rainfall

Conform unui ordin recent al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, specialiştii in tehnologia informaţiei (IT) nu vor mai plăti contribuţia personală la asigurările de sănătate, pentru ei urmând sa plătească doar angajatorul. Ei vor beneficia însă în continuare de servicii medicale gratuite, în baza unei adeverinţe de la angajator.

Această prevedere face parte dintr-o serie de facilităţi fiscale pentru dezvoltarea industriei IT.

Acelaşi act normativ mai prevede că adeverinţele din care rezultă calitatea de asigurat, pentru toţi angajaţii se vor ridica în viitor de la Casa de Asigurări si nu de la angajator, cum se întâmpla pana acum.

CITEȘTE MAI MULT

Sumele datorate la bugetul general consolidat vor fi plătite într-un cont unic

ianuarie 14, 2008Rainfall

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a decis ca impozitele, contribuţiile şi alte sume datorate de către contribuabili bugetului general consolidat să se plătească începând cu 1 ianuarie 2008, într-un cont unic.

Contribuabilii vor utiliza două ordine de plată pentru Trezoreria Statului, unul pentru obligaţiile datorate bugetului de stat şi altul pentru celelalte obligaţii.

Sumele datorate la bugetul de stat se vor plăti în contul unic 20.47.01.01, iar obligaţiile fiscale datorate bugetelor asigurărilor sociale şi fondurilor speciale în contul unic 55.02.

Fiecare plată se va efectua distinct, pe fiecare impozit, contribuţie şi alte sume datorate bugetului general consolidat.

CITEȘTE MAI MULT

Majorarea de către BNR a dobânzii cheie la 8% ar putea fi urmată de o mişcare similară în februarie

ianuarie 11, 2008Rainfall

Banca Naţională a României (BNR) a luat recent decizia majorării dobânzii de politică monetară cu 0,5%, aceasta ajungând astfel la 8%. Conform analiştilor, decizia va avea efecte reduse pe termen scurt, inclusiv asupra leului, însă ar putea anunţa o nouă creştere cu 0,25% în februarie.

Majorarea dobânzii este mai puţin un factor hotărâtor în sensul aprecierii leului, ci mai ales un factor puternic împotriva deprecierii şi arată că BNR este decisă să ia măsuri pentru a-şi atinge ţinta de inflaţie.

CITEȘTE MAI MULT

Ce aşteptăm de la 2008?

decembrie 14, 2007Adela Cristea

Iată că a mai trecut un an, primul nostru an ca cetăţeni ai Uniunii Europene, şi ca la orice moment de bilanţ privim în urmă şi încercăm să înţelegem ce ne-a adus anul care a trecut, dar mai ales privim spre viitor şi încercăm să înţelegem ce schimbări ne va aduce anul care vine.

2007 a fost primul nostru an European, un an cu multe schimbări şi deopotrivă multe confuzii. Au fost demarate multe reforme, dar din păcate multe altele au fost încetinite.

CITEȘTE MAI MULT

Piaţa forţei de muncă în 2008

decembrie 13, 2007Rainfall

Schimbările care vor apărea în 2008 în politicile salariale ale companiilor vor fi de natură să susţină politica de atracţie şi retenţie a angajaţilor şi să crească loialitatea acestora.

Toate acestea pe fondul expansiunii continue a companiilor, a deficitului crescut de personal şi a fluctuaţiei crescute (în 2007 fluctuaţia voluntară de personal a crescut de la 15,9% în 2006 până la 21%).

Se estimează că ajustarea salarială totală aferentă anului 2008 se va ridica la aproximativ 15%, în condiţiile evoluţiei nivelului inflaţiei din acest an.

Marjele de creştere pentru salariile pentru poziţii de top management vor fi cuprinse în 2008 între 10 si 15%, ale executivilor cu până la 11%, în timp ce salariile pentru poziţii necalificate vor creste cu 25%, ca urmare a creşterii valorii salariului minim pe economie.

CITEȘTE MAI MULT

Coridoarele transeuropene IV şi IX – principalele proiecte de reabilitare a căilor ferate din România

decembrie 13, 2007Rainfall

Aderarea la Uniunea Europeană obligă statul român să investească în dezvoltarea infrastructurii de cale ferată prin crearea unor culoare de mare viteză care să unească Grecia de restul Europei.

Cele două coridoare europene care traversează România sunt coridorul IV, care face legătura între Germania şi Grecia, şi coridorul IX, între Finlanda şi Grecia, lungimea lor totală fiind de aproape 10.000 de km.

Reabilitarea celor peste 2.000 de km de cale ferată din România, care vor face parte din sistemul feroviar european, va necesita investiţii de cel puţin 10 mld. euro, scopul fiind atingerea unei viteze maxime de 140 de km/h în cazul trenurilor de călători şi respectarea standardelor de siguranţă ale UE.

CITEȘTE MAI MULT

500 lei – salariul minim unic din ianuarie 2008

decembrie 13, 2007Rainfall

Sindicatele, patronatele şi reprezentanţii Guvernului au decis, în urma întâlnirii de luni, la care au participat şi ministrul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, Paul Păcuraru, şi cel al Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, că, de la 1 ianuarie 2008, în România va funcţiona un singur salariu minim pe economie.

Astfel, prin Hotărâre de Guvern, salariul minim unic pe economie, începând cu 1 ianuarie 2008, va fi stabilit la un cuantum de 500 lei. Începând cu 1 iulie 2008, salariul minim pe economie, unic la nivel naţional, va fi 540 lei, în condiţiile realizării principalilor indicatori pe care este construit bugetul de stat, respectiv, Produsul Intern Brut, inflaţia, precum şi în funcţie de nivelul productivităţii muncii.

CITEȘTE MAI MULT

Moldova: Inovaţii fiscale 2008

decembrie 13, 2007Lia Bejenaru

Anul 2008 promite a fi unul plin de surprize si noutăţi în domeniul fiscal, cel puţin aşa ne promit ministerele economiei şi finanţelor care au gândit o adevărată revoluţie în economie. Startul a fost dat încă în 2007 când Guvernul a anulat toate datoriile fiscale ale companiilor până la data de 1 ianuarie 2007, astfel trecând la o nouă etapă, care, speră ei, va fi una mult mai productivă. Reforma poarta numele “Amnistia Fiscală“ şi are drept scop principal de a ajuta şi promova companiile care nu pot funcţiona normal din cauza restanţelor la bugetul de stat. Efectul scontat este dezvoltarea mediului de afaceri local, dar şi creşterea principalilor indicatori economici, prin asta creându-se premisele pentru atragerea investiţiilor locale şi străine.

CITEȘTE MAI MULT

Ascent Group este partener al revistei Consulting Review

decembrie 10, 2007Adela Cristea

Ascent Group a devenit partener al revistei Consulting Review, publicaţie care răspunde nevoilor de informare, documentare şi perfecţionare profesională în domeniul economic pe care le resimt toţi întreprinzătorii sau managerii de companii din România.

Începând cu luna decembrie, consultanţii Ascent Group vor răspunde întrebărilor adresate de cititorii revistei, respectiv vor oferi soluţii pe probleme de contabilitate, fiscalitate, legislaţie sau probleme de muncă.

Selecţionarea Ascent Group ca şi partener de către publicaţia Consulting Review este încă o confirmare a calităţii serviciilor pe care grupul nostru încearcă să le ofere clienţilor săi.

CITEȘTE MAI MULT

Codul CAEN se va modifica conform standardelor UE

decembrie 8, 2007Rainfall

Institutul Naţional de Statistică a elaborat versiunea revizuită a nomenclatorului Clasificării Activităţilor din Economia Naţională, pentru armonizarea cu nomenclatorul european. Modificările vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2008.

Astfel, activităţile din economia naţională vor fi clasificate după o structură nouă, conform standardelor UE. Noul sistem de codificare va fi valabil în spaţiul UE, iar firmele româneşti vor putea să participe la orice licitaţie europeană. Benefic pentru firme este faptul ca ele vor avea acum mai multe opţiuni pentru a se încadra într-un domeniu economic sau altul.

Potrivit INS, în aceasta versiune a CAEN se vor găsi patru noi secţiuni, 26 de diviziuni, 48 de grupe şi 101 clase în plus faţă de versiunea actuală. Aceasta înseamnă că noua codificare este mult mai detaliată şi permite ca datele şi rapoartele statistice să aibă o acurateţe mult mai mare.

CITEȘTE MAI MULT

Ascent Group lansează oferta de training pentru 2008

noiembrie 29, 2007Adela Cristea

Formarea continuă a personalului este o nevoie tot mai acută pe care o resimte astăzi orice companie. Ea reprezintă atât o investiţie în oameni, dar şi un instrument util pentru a deveni mai eficienţi, pentru a rezolva mai uşor multitudinea de probleme cu care aceştia se confruntă în fiecare zi şi nu în ultimul rând un factor important de motivare a personalului.

Ascent Group este partenerul dumneavoastră în procesul de dezvoltare personală şi profesională a angajaţilor pentru că, înainte de toate, valoarea unei companii este dată de oamenii din spatele ei.

Ascent Group aduce o viziune modernă asupra procesului de învăţare, punând accentul pe beneficiile învăţării active, prin exerciţii şi modelare comportamentală. Programele de training au o abordare interactivă, sunt personalizate şi adresate cerinţelor unice, viziunii şi obiectivelor organizaţionale ale fiecărui client în parte.

CITEȘTE MAI MULT

De ce training? De ce Ascent Group?

noiembrie 29, 2007Oana Mosoiu

Până să intru în profunzimile domeniului training din perspectiva de trainer, am fost mulţi ani la rând participant la traininguri. Norocul meu – şi al dumneavoastră acum, utilizator al serviciilor Ascent Group – este că primele mele impresii despre training au fost excepţionale, iar experienţele prin care am trecut şi care sunt la baza pregătirii mele de trainer au fost deosebite, spectaculoase, de tipul life-changing! Înţelegând eu la vremea respectivă ce lucru minunat este să fii trainer, cum poţi schimba vieţile oamenilor, relaţiile lor interpersonale dar şi cu sinele, cum îi poţi ajuta să devină mai mult, pentru ei şi mediul în care îşi trăiesc viaţa personală şi profesională, m-am orientat spre acest domeniu, conştientă fiind că voi avea de parcurs un drum lung şi anevoios.

CITEȘTE MAI MULT

„Doing Business” în Moldova

noiembrie 29, 2007Lia Bejenaru

Când vorbim despre posibilitatea investirii în Republica Moldova, apare o primă întrebare: Cât de complicat, sigur sau avantajos este să plasezi banii într-o ţară în proces de tranziţie economică?

La aceste întrebări a încercat să răspundă un studiu realizat de Banca Mondială şi International Finance Corporation care a analizat 178 de economii din lume, inclusiv economia Republicii Moldova, din prisma mediului de afaceri. Doing Business 2008 plasează Moldova pe locul 92 respectiv într-o poziţie favorizantă faţă de majoritatea ţărilor din Estul Europei, fiind urmată de Azerbaidjan (96), Belarus (110), Rusia (106) şi Ukraina (139).

CITEȘTE MAI MULT

Ascent Group se extinde în plan regional

noiembrie 28, 2007Marcel Chiscan

Ascent Group intenţionează să îşi extindă reţeaua teritorială în anul 2008 prin deschiderea unor noi birouri. În planurile de extindere pentru anul viitor se numără deschiderea unui birou la Timişoara şi Braşov până in martie 2008, respectiv în plan extern vizăm în principal Serbia, Rusia şi Ucraina. Planurile de extindere ale grupului se bazează pe deschiderea de birouri fie în regim propriu, fie prin asocierea cu companii de consultanţă locale deja existente.

În prezent grupul Ascent are o reţea de 5 birouri: Bucureşti şi Arad în România, Chişinău în Republica Moldova, Sofia în Bulgaria şi Limassol în Cipru.

CITEȘTE MAI MULT